Benign Prostat Hiperplazisi BPH Belirtileri Nelerdir?

İyi Huylu Prostat Büyümesi Belirtileri

İyi huylu prostat büyümesi yaş artışına paralel olarak seyreden ve adeta yaşlanmanın bir parçası olan bir gelişmedir. Bu sebepten dolayı Benign Prostat Hiperplazisi (BPH) görülme sıklığı ileri yaşla birlikte artar. Erkeklerde 50’li yaşlarının başlarından itibaren erkeklerin ortalama %3’ünde prostat büyümesi görülmektedir. Bu prostat büyümesi beraberinde bazı sorunları da getirmektedir.

Prostat büyümesi belirtilerinde öncesinde de belirttiğimiz gibi prostat, idrar yolunun çevresini bir yüzük gibi sardığı için büyüdükçe onu sıkıştırır. Sonuçlar buraya ulaştığında idrarın mesaneden atılmasını zorlaştırabilir bir durum ortaya çıkar ve bu da en büyük prostat büyümesi belirtilerinden biridir. Bu durumda erkekte rahat idrar boşaltmasının bozulması ile beraber boşaltım sırasında tıkanıklık hissi oluşacaktır. Ek olarak sık idrara gitme ve idrar boşaltma esnasında yanma gibi rahatsız edici belirtiler ‘iyi huylu prostat büyümesi belirtileri’ ortaya çıkacaktır.

Prostat büyümesinde en çok görülen belirtilerden bir diğeri olan sık idrara gitme, geceleri de yaşandığı için erkekler için önemli ve son derece rahatsız edici durumdur.

Diğer bazı prostat büyümesi belirtileri ise mesaneyi tam boşaltamama hissinin yanında idrar yapma ihtiyacı oluştuğu zaman erteleyememe durumudur.

Benign Prostat Hiperplazisi (BPH) İyi Huylu Prostat Büyümesi Belirtileri
Benign Prostat Hiperplazisi (BPH) Belirtileri

İyi Huylu Prostat Büyümesi yani Benign Prostat Hiperplazisi (BPH) belirtileri arasında idrar yapmaya başlatma esnasında zorlanma, işeme sırasında zayıf idrar akımı, işemeden sonra damlama olması ve kesik kesik idrar yapmaya neden olabilmektedir. Çok ilerlemiş Benign Prostat Hiperplazisi belirtilerinde tam tıkanma hali de ortaya çıkabilir ve bu durum acil bir müdahale gerektirir.