Prostat hastalığı nasıl anlaşılır?

Prostat Büyümesinin Belirtileri

Büyüyen prostat idrar akımını zorlaştırır ve hastalarda genellikle idrar yaparken zorlanmanın yanında tam olarak idrar yapamama ile kendini göstermeye başlar. Ayrıca gece sık sık idrara çıkma ve idrar yaptıktan sonra ise rahatlayamama gibi belirtilerinin yanında yeniden idrar yapma hissi olması durumu ve idrar yapmaya başlamada zorlanma olması, idrarı kesik kesik yapma, son olarak da çamaşırına idrar kaçırma gibi yakınmalar prostat büyümesinin en önemli belirtilerindendir.

Doktor müşteba sevil Prostat hastalığı nasıl anlaşılır? prostat
Prostat hastalığı nasıl anlaşılır?

Prostat normal büyüklüğü kaç olmalı?

Prostat kısa tabiri ile idrar kesesinin boynunun hemen çıkışında yer alan üretra adı verilen idrar kanalını saran ve yaklaşık olarak ceviz büyüklüğünde olan çok önemli bir salgı bezi organıdır. Prostatın normal ağırlığı ortalama 20 gram civarındadır. Yaş ilerledikçe prostat da hafif bir büyüme görülebilir ve bu çok normal bir durumdur. Genel olarak 40 yaşında üzerinde olup da 40 grama kadar prostat ağırlığı olan kişilerde bu prostat büyüklüğü normal olarak kabul edilir.

Prostat normal büyüklüğü kaç olmalı üroloji doktoru Müşteba sevil

İyi huylu prostat büyümesi nedir?

İyi huylu prostat büyümesi yaş artışına paralel olarak seyreden ve adeta yaşlanmanın bir parçası olan bir gelişmedir ve bu sebepten dolayı Benign Prostat Hiperplazisi (BPH) yani iyi huylu prostat büyümesi görülme sıklığı ileri yaşla birlikte artar. Genel olarak 50’li yaşlarının başlarından itibaren erkeklerin ortalama %3’ü kadar kişilerde prostat büyümesi görülmektedir. Bu prostat büyümesi beraberinde bazı sorunları da getirmektedir.

İyi huylu prostat büyümesi yani benign prostat hiperplazisi erkeklerde mesane ile üretra adı verilen idrar kanalının üst kısmında konumlanmış olan prostat bezinin büyümesidir.

Prostat büyümesi belirtilerinde öncesinde de belirttiğimiz gibi prostat, idrar yolunun çevresini bir yüzük gibi sardığı için büyüdükçe onu sıkıştırır. Sonuçlar buraya ulaştığında idrarın mesaneden atılmasını zorlaştırabilir bir durum ortaya çıkar ve bu da en büyük prostat büyümesi belirtilerinden biridir. Bu durumda erkekte rahat idrar boşaltmasının bozulması ile beraber boşaltım sırasında tıkanıklık hissi oluşacaktır. Ek olarak sık idrara gitme ve idrar boşaltma esnasında yanma gibi rahatsız edici belirtiler ‘iyi huylu prostat büyümesi belirtileri’ ortaya çıkacaktır.