prostat iltihabı belirtileri NELERDİR

Prostat İltihabı Belirtileri Nelerdir?

Prostat iltihabı belirtileri genellikle ani bir şekilde ortaya çıkar ve hastalık çok şiddetli olarak seyreder. hastalar genellikle acil servise başvururlar.

Akut bakteriyel prostatit rahatsızlığı her 10.000 kişinin 2 kişisinde görülmektedir. Ayrıca hastalığın gelişiminde genetik faktörlerin de hastalıkta rol oynadığı düşünülmektedir. Akut bakteriyel prostatiti bulunan hastalarda belirtiler genellikle ani bir şekilde ortaya çıkar ve hastalık çok şiddetli olarak seyreder. Bu durumdaki hastalar genellikle acil servise başvururlar. Akut bakteriyel prostatiti prostat iltihabının en belirgin belirtileri ve risk faktörleri şu şekildedir;

• Yüksek ateş, üşüme-titreme
  • İdrar yaparken şiddetli yanma hissi
  • Mesaneyi tam boşaltamama hissi

Prostat iltihabı belirtileri nelerdir

Kronik bakteriyel prostatit rahatsızlığı olan hastalarda belirtiler genel olarak akut bakteriyel prostatite benzerdir lakin bu türde yüksek ateş olmaz. Kronik bakteriyel prostatit rahatsızlığının en belirgin belirtileri ve muhtemel risk faktörlerinden bazıları şu şekildedir;

• İdrar yaparken yanma hissi
  • Sık idrara çıkma ihtiyacı
  • Geceleri idrara çıkma ihtiyacı
  • Perine (testislerle, makat arasında kalan bölge) bölgesinde, testislerde (yumurtalıklarda), mesanede, bel bölgesinde ve makat etrafında ağrı

Muhtemel risk faktörleri;

• İdrarın prostata geri akması
  • Prostat bezi enfeksiyonunun daha erken dönemlerde olması
  • Laboratuvar testi yapılmadığı takdirde hiçbir şekilde saptanamayan bir enfeksiyon türü olması
  • Prostat bezinin etrafındaki sinirlerin iltihaplanması
  • Herhangi bir rahatsızlığın olmadığı durumda bile ağrıya neden olan sinir hasarı
  • Zayıf veya hasar görmüş pelvik taban kasları
  • Stres ve kaygı

Prostat İltihabı Belirtileri Nelerdir

Prostatit tedavisinde hastalara uygulanan tedavi yöntemleri kişiden kişiye farklılıklar gösterebilmektedir. Prostat iltihabının tedavisinde amaçlanan olay, hastanın idrar yaparken ki oluşan zorlanmalarının giderilmesidir ve spazmın engellenmesinin yanında birde stresin giderilmesidir.