BPH nasıl tedavi edilir? Tedavi Süreçleri Nedir? Prostat Büyümesi Tedavisi

Prostatit (prostat iltihabı) Nasıl Tedavi Edilir?

Prostat iltihabı nasıl tedavi edilir sorusuna verilebilecek en kısa cevap olarak prostatit tedavi yöntemlerinin kişiden kişiye farklılık gösterdiği ve  prostat iltihabı nasıl tedavisinde asıl amaçlananın ise  ilk önce idrar yaparken ki oluşan zorlanmaların giderilmesidir.

Prostat iltihabı neden oluşur ve prostat iltihabı nasıl kurutulur

Prostatit hastalığının nedenleri malesef tam olarak anlaşılamamaktadır fakat genel olarak kabul gören üç ana tip prostatit nedenlere dayanabilmektedir. Bu nedenler bakteriyel enfeksiyondan nöromusküler ‘yani diğer bir değişle kas ve sinir hastalıkları’ nedenlerine kadar değişebilmektedir. Muhtemel nedenler arasında virüsler, gıda alerjileri gibi durumlar yer alabilmektedir.

Bazı hastalarda ise bu nedenlerin oluşturduğu bir kombinasyon zinciri sonucunda prostat iltihabının oluştuğuna dair fikirler de bulunmaktadır. Diğer bir yandan yaşanmış farklı hastalıkların bir sonucu olarak da prostat iltihabının oluşabileceği düşünülmektedir.

Prostatitin ‘prostat iltihabı’ tedavisinde prostatitin hangi tipine yakalanıldığının belirlenmesinden sonra hastalığın seyrine uygun tedavi plânı oluşturulur. Hastada oluşan akut bakteriyel prostatit prostat iltihaplanması ileri derecede olduğu takdirde ilgili hastanın hastaneye yatırılması gerekmektedir ve hastanın uzun süreli olarak antibiyotik tedavisi görmesi gerekmektedir. Hastanın prostat iltihabı tedavi edilmediği takdirde iltihabın kana karışması ihtimali vardır ve ölüme sebebiyet verecek kadar hastada ciddi komplikasyonlar oluşturabilmektedir.

Eğer hastanın kronik bakteriyel prostatiti var ise ilgili hastaya yine uzun süreli antibiyotik tedavisi uygulamak gerekmektedir. Bu uygulamaya ek olarak vitamin, kas gevşetici ilaçlar da tedavi sürecine dahil edilir.

Prostatit tedavisinde tedavi yöntemleri kişiden kişiye farklılıklar gösterebilmektedir. Prostat iltihabının tedavisinde amaçlanan idrar yaparken ki oluşan zorlanmaların giderilmesi, spazmın engellenmesi ve stresin giderilmesidir.

Prostat iltihabı nasıl tedavi edilir

Kronik Prostatit Ameliyatı

Kronik prostatit tedavisinde ameliyat yapılır mı?

Kronik prostatit de termoterapi adı verilen ameliyat ile prostata idrar yolundan girilir ve prostat belirli bir dereceye kadar ısıtılır. Sonrasında prostat içerisinde semptomlara yol açan sinirlerin haraplanması yapılır ve bu işlem esasa dayanan eski bir tedavidir. Fakat son yıllarda bu yöntem popülaritesini kaybetmiştir. Yan etkisi olmasından dolayı neredeyse terk edilmiş bir yöntemdir.

Bu yöntem yerine artık invaziv olmayan ve hastaya zarar vermeyen ve de kalıcı bir tedavi sağlayan yeni modern alternatif tedaviler geliştirilmiştir. Geliştirilen bu tedavilerden olan şok dalga tedavisi başarı oranı çok daha yüksek olması ile beraber yan etkisi olmayan yeni tedavi yöntemidir.

Şok dalga tedavisi ile makat ve testis arasındaki perine dediğimiz apış arasından ultrasonografi cihazına benzeyen bir cihazla yapılır. Bu şok dalga tedavisi ile prostat içerisine yoğunlaştırılmış ses dalgaları gönderilir ve bu işlem 6 seans halinde günde bir kez yapılır.

Şok dalga tedavisinde uygulanan seanslar 20-25 dakika sürer. İşlem sırasında hasta ağrı hissetmez fakat prostat içerisinde gıdıklanma ve karıncalanma hisseder. Herhangi bir yan etkisi bulunmamaktadır ve çok etkili bir tedavi yöntemidir. Önceleri yapılan termoterapi tedavisi kadar etkili bir yöntemdir.

Prostatit, prostat iltihabı nasıl tedavi edilir