Prostat Büyümesinde Taş Problemleri

Microperc & Homium & URS

URS Yöntemi

URS Uygulanacak olan kişiye önce anestezi yapılır. Anestezi işleminden sonra URS cihazı ile penis ucundan girilerek önce mesaneye varılır ve oradan da üretere varılır. Böbrek taşının bulunduğu yere ulaşıldığında taşın durumuna bakılır ve ona göre hareket edilir. Lazer uygulaması ile kırılan taş parçacıklarının büyükleri dışarı alındıktan sonra kalan küçük parçaların idrar yollarından düşmesi beklenebilir. Burada kırılan taş parçacıkları nedeni ile geçişin tıkanması halinde stent takılabilir. Fakat stent takılması durumunda sonraki süreçte bir süre sonra takılan bu stent çıkarılır ve bunun için de yeni bir operasyon yapılması gerekir.

Taş dışında bir sebepten dolayı örnek vermek gerekirse idrar yollarında veya böbrekteki bir anormal bir oluşum nedeniyle URS işlemi yapıldıysa bu kitleden biyopsi de alınabilir.

URS sonrası neler yapılır?

URS operasyonu sonrasında işlem yapılan hasta genellikle 24 saat gözlem altında tutulur. Operasyon sonrasında takılmış olan idrar sondası içine biriken idrar miktarı ve görünümü takip edilir. Anestezinin etkisi geçtikten sonra hasta bir miktar ağrı hissedebilir. Ağrıyı kesmek adına hastaya ağrı kesiciler önerilebilir. Ayrıca belirtmekte fayda var hasta kasık bölgesinde kısa süreli bir rahatsızlık hissedilir. Eğer URS operasyonu esnasında stent takıldıysa burada hissedilen rahatsızlık da artar. Ek olarak stent nedeniyle hasta devamlı idrar yapma ihtiyacı hissedilebilir. Kırılan taş parçalarının idrar yollarından geçişi sırasında da ağrı hissedilebilir. Bunun için de ağrı kesiciler kullanılabilir. İdrarda bir miktar kan görülmesi normaldir. Ancak, kanama miktarının artması durumunda doktorunuza başvurmanız gerekir. Operasyon sonrası ateşiniz artar, idrar yaparken ağrı, sızı ve yanma hissederseniz de doktorunuza başvurmalısınız.

MicroPerc Mikro PCNL Yöntemi

Böbrek Taşlarının Tedavisinde MicroPerc Mikro PCNL Yöntemi

Böbrek taşlarının tedavisinde kullanılan bu yöntem kesisiz yeni MicroPerc Mikro PCNL Yöntemi ile yapılmaktadır.

Bu sistem sayesinde böbrek taşlarının mevcut tedavisinde kullanılan ve perkütan taş kırma ameliyatlarında ameliyatın en önemli can alıcı bir aşaması olan akses işlemi çok çok kolaylaşmış olmaktadır. Eskiden klasik perkütan ameliyatlarında giriş iğnesi artık kullanılmamaktadır. Bunun yerine MicroPerc Mikro PCNL Yöntemi  ile ucunda kamerası olan, ameliyat bölgesine giriş esnasında tüm aşamaları endoskopik olarak görüntüleyen All Seeing Needle iğnesi kullanılmaktadır. Burada kullanılan All Seeing Needle iğnesi özellikleri; çapının sadece 0,9 mm olması, 0 derecelik direk görüş açısı ve 120 derecelik görüş açısının olması, esnek ve dayanıklı olması, 10.000 piksel görüntü kalitesi sağlaması.

Ayrıca MicroPerc Mikro PCNL tekniğinde taş kırma lazer ile yapılmaktadır ve hatta 2,5 cm altındaki taşları da kırmakta güvenli ve etkili bir yöntemdir. 4,8 F çalışma kanalından hem 0,9 mm optik hemde 300 mikrona kadar lazer fiberi ve hem de irrigasyon sıvısı geçmektedir.